آیا نوشیدن چای سبز برای شما مفید است؟

نوشیدن چای سبز

نوشیدن چای سبز به عنوان یک ابر غذا و اکسیر سلامتی شهرت پیدا کرده است، اما کدام ادعا درست است؟ این چیزی است که کارشناسان می گویند.
نوشیدن چای سبز به اندازه رنگ پر جنب و جوش آن به دلیل فواید سلامتی بالقوه اش مشهور است.این نوشیدنی هزاران سال است که برای آبرسانی، تشریفات و اهداف دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفت و محققان آن را «دومین نوشیدنی محبوب در جهان بجز آب» می‌نامند.

نوشیدن چای سبز
نوشیدن چای سبز

اخیراً، نوشیدن چای سبز به عنوان یک ابر غذا و اکسیر سلامتی شهرت پیدا کرده است، با این ادعا که می تواند بر همه چیز از بیماری قلبی و خطر سرطان گرفته تا کاهش وزن تأثیر بگذارد. اما آیا این حقیقت دارد؟ صرفاً نوشیدن چای به طور کلی یک عادت سالم است، به خصوص اگر جایگزینی برای نوشیدنی‌های شیرین باشد. بهداشت عمومی

چای به خودی خود عالی است زیرا آنتی اکسیدان دارد. شما در حال نوشیدن مایعات هستید، و وقتی ما مایعات خود را از چای دریافت می کنیم، امیدواریم که از نوشابه دریافت نکنیم. نوشیدن چای سبز می تواند برای سلامتی افراد مفید باشد. بسیاری از بیماران به نوعی به آن قسم می‌خورند و معتقدند که به احساس سلامتی آنها کمک می‌کند.

چای سبز چیست؟

چای سبز و سیاه از یک درخت به دست می‌آیند، اما برگ‌های چای پس از چیدن به‌طور متفاوتی پردازش می‌شوند. برای تهیه چای سیاه، برگها را برای مدت طولانی تری اکسید می کنند – اجازه می دهند خشک و تیره شوند. چای سبز تحت پردازش بسیار کمتری قرار می گیرد، که آنتی اکسیدان های موجود در برگ ها را بهتر حفظ می کند.

تغذیه چای سبز

از آنجایی که چای سبز بیشتر آب است، تا زمانی که به آن شیرین کننده یا خامه اضافه نکنید، نوشیدنی کم کالری است.

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک فنجان حاوی موارد زیر است:

  • 2 کالری
  • 29 میلی گرم کافئین
  • 0.5 گرم پروتئین
  • 2 میلی گرم سدیم

چای سبز خالص دم کرده فاقد چربی، قند، کربوهیدرات و فیبر است. حاوی مقادیر کمی منیزیم، پتاسیم، منگنز و ریبوفلاوین است.

نوشیدن چای سبز
نوشیدن چای سبز

چای سبز چه فوایدی دارد؟

نوشیدن چای سبز خاص است زیرا حاوی آنتی اکسیدان های قوی به نام پلی فنول است. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند – ذرات آسیب‌رسانی که هنگام انجام فرآیندهای منظم بدن که ما برای زندگی به آن نیاز داریم، تولید می‌شوند.

از آنجایی که برخی از این رادیکال های آزاد نیز التهاب زا هستند، آچاینتی اکسیدان ها می توانند خطر ابتلا به بیماری های مبتنی بر التهاب مانند سرطان را کاهش دهند. کاتچین ها پلی فنول های غالب در چای سبز هستند و محققان پتانسیل آن ها را برای پیشگیری از سرطان سینه، ریه، پروستات، معده و پانکراس بررسی می کنند.

همچنین بخوانید : آیا خمیر دندان سفید کننده برای دندان های شما مضر است؟

به گفته مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه، اما مطالعات روی چای سبز و سرطان در افراد نتایج متناقضی داشته است. چای سبز و چای سیاه ممکن است اثرات مفیدی بر عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون و کلسترول داشته باشند، اما مطالعات اندکی که در این زمینه انجام شده محدودیت‌هایی دارند، بنابراین هیچ نتیجه‌گیری قطعی به دست نیامده است.

وقتی صحبت از قند خون به میان می آید، چای سبز ممکن است بتواند کمی آن را کاهش دهد. نویسندگان یک بررسی و متاآنالیز در سال 2020 نوشتند که در مطالعات کوتاه مدت، مکمل چای سبز “به طور قابل توجهی گلوکز ناشتا را کاهش می دهد”، اما آزمایشات طولانی مدت مورد نیاز است.

یکی از مزایای شگفت انگیز چای سبز این است که به طور طبیعی حاوی فلوراید است که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند، زیرا درخت چای این ماده معدنی را از خاک استخراج می کند. یک مطالعه نشان داد که پودر چای سبز ماچا دارای بالاترین غلظت فلوراید در بین انواع مختلف چای آزمایش شده است.

نوشیدن چای سبز
نوشیدن چای سبز

آیا چای سبز باعث کاهش وزن یا کاهش چربی شکم می شود؟

نه، این حاوی کافئین است که می تواند به طور موقت سرعت متابولیسم را کمی افزایش دهد، اما او توضیح می دهد که “در واقع برای انجام کاری کافی نیست.

مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه خاطرنشان می کند که عصاره چای سبز در بزرگسالانی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند کاهش وزن معنی داری ایجاد نمی کند و به افراد در حفظ کاهش وزن کمک نمی کند. مردم فکر می کنند اگر چند فنجان چای سبز بنوشید، می بینید که چربی ها آب می شوند. این اتفاق نمی افتد.

پیشنهاد ویژه ما

آیا نوشیدن روزانه چای سبز اشکالی ندارد؟

بر اساس گزارش مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه، بله، اعتقاد بر این است که تا هشت فنجان در روز برای نوشیدن بی خطر است. برای دریافت مزایای سلامتی حداقل سه فنجان در روز بنوشید. اگر به کافئین حساس هستید، باید مقدار آن را تنظیم کنید تا در مصرف آن زیاده روی نکنید و احساس بیماری نکنید. “مقدار متوسط کافئین، اگر چیزی است که کسی به طور منظم مصرف می کند، نباید مشکلی ایجاد کند.”

یک فنجان چای سبز حدود یک سوم کافئین موجود در یک فنجان قهوه را دارد. نوشیدن چای سبز ساده سنتی است، اما می توانید l اضافه کنید

اگر ترجیح شما این است، emon یا عسل به آن بدهید. او طرفدار چای سبز به شکل چای لاته نیست که از شیر و شکر استفاده می کند و حاوی کالری زیادی است.

نوشیدن چای سبز
نوشیدن چای سبز

عصاره چای سبز در مقابل نوشیدن چای سبز

کارشناسان توصیه می کنند به جای مصرف مکمل های عصاره چای سبز، چای خود را دم کرده و بنوشید. طعم آن را دریافت می کنید و کاهش سرعت و مزه کردن یک فنجان چای لذت بخش تر است. شما همچنین نیاز مایعات خود را تامین می کنید.

من به طور کلی طرفدار اجتناب از قرص ها در صورت امکان هستم. سپس، این مسئله وجود دارد که چه چیزی در مکمل های غذایی وجود دارد، که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تنظیم نشده است. آنتی اکسیدان ها به اکسیژن حساس هستند، بنابراین فانگ در شگفت است که پس از فرآوری چای سبز و تبدیل آن به شکل مکمل، چه تعداد هنوز فعال هستند.

گزارش شده است که مشکلات کبدی در افرادی که عصاره چای سبز را به شکل قرص مصرف می‌کنند، گزارش شده است، بنابراین افراد مبتلا به بیماری کبدی باید قبل از استفاده از محصولات حاوی عصاره چای سبز با پزشک مشورت کنند، مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه هشدار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید